זזים יחד - מספר סוגי פעילויות ספורטיביות שאפשר לעשות עם הילדים

אל תתנו לילדים להפוך למנוונים וכבדים. יותר ויותר מחקרים מעידים כי הם חייבים לזוז ולהפעיל את גופם כבר כילדים קטנים כדי לאמץ את הספורט והאימון כחלק בלתי נפרד מחייהם. ולא חייבים לקרוא לזה ספורט או התעמלות - יותר חשובה התוצאה מההגדרה

1575 17/04/2018 הוסף למועדפים
יותר ויותר מחקרים מעידים כי הילדים חייבים לזוז ולהפעיל את גופם כבר כילדים קטנים כדי לאמץ את הספורט והאימון כחלק בלתי נפרד מחייהם.

בעידן הנוכחי תינוקות ופעוטות מבלים זמן רב מאוד כשהם יושבים בעגלות, קשורים למושב המכונית או רובצים מול הטלוויזיה. הדבר מונע מהם לתרגל מיומנויות מוטוריות חשובות ולחזק את הלב, הריאות והשרירים, ובנוסף עלול להביא להשמנה ולהיעדר כושר גופני גם לכשיתבגרו.

עידוד פעילות גופנית כהרגל כבר מילדות יהפוך לחלק מאישיותם לכל חייהם, והבשורה המשמחת היא - אף פעם לא מאוחר (או מוקדם) מדי להתחיל לאמץ את ההרגלים הטובים והבריאים שקשורים בהנעת הגוף ואימונו.

להורים התוהים כיצד יכלו לעזור לילדים שלהם לאמץ בשמחה פעילות גופנית יומית, כאשר הם עצמם לא עושים זאת, התשובה טמונה בשינוי החשיבה לגבי מה שמוגדר כתרגול פיזי ופעולה גופנית - האימון לא צריך להתבטא בהרמת משקולות או ריצה מסביב לבלוק. במקום, חשבו על פעילות גופנית כעל אורח חיים פעיל, שבמסגרתו אתם יכול לעשות עם הילדים שלכם פעילויות פיזיות מהנות ומועילות כפעולה שבשגרה. התרגול המשפחתי הזה טומן בחובו גם בונוס - זמן איכות עם הקטנים.

לפניכם כמה רעיונות יצירתיים שיסייעו לכם להפוך כל יום להזדמנות לזכות בכושר ובכיף יחד:

צאו להליכות של לפני או אחרי הארוחה

לא חייבים ללכת קילומטרים רבים - גם טיול קצר בשכונה מספיק בכדי להכניס הליכה ללוח הזמנים המשפחתי שלכם. אפשר לצאת לטיול עם ילדים כמעט בכל הגילאים, כאשר בני ה-שנתיים וחצי עד שלוש כבר יכולים להלך לצידכם, או לפני כן, כשהם ישובים בעגלות או במשאי גב/בטן. כדי להפוך את ההליכה ליותר מפתה אפשר להכריז על משימה יומית כמו ספירת מכוניות צהובות או חתולי רחוב חמודים. ניתן אפילו להתחרות ביניכם מי ראה יותר מכל סוג.

הפכו את מטלות הבית למשחק

העמידו פנים שיצורי האבק הם פולשים מסוכנים לכדור הארץ ושהצלתו תלויה בילדים שיצליחו בלכידתם בעזרת המטאטא. אפשר להתחפש לגיבורי-על לפני המשימה, ולצרף מטלות אחרות כמו איסוף כל הצעצועים למקלט מיוחד (קופסה בחדר הילדים) שישמור עליהם מפני התוקפים הדמיוניים, או לערוך תחרות חלוקת כביסה לחדרים וארונות הנכונים - מי יסיים לפזר את החלק שלו הכי מהר? תהיו יצירתיים - קדימה.

הנהיגו ערב ספורט שבועי משפחתי

אפשר לנסוע יחד למרכז המציע מתקני כושר לבני כל הגילאים, כמו למשל לספורטק שבפארק הירקון, או אולי לבריכה לשחייה משותפת. אבל לא חייבים לצאת מהבית - צפו יחד בסרטוני כושר ובצעו אותם בצוותא. צרו סדרה של קלפי משחק שיכללו תרגילים ידידותיים שמתאימים לכל המשפחה, כמו למשל לחצות את החדר בזחילת פצוע, בקפיצה כצפרדע או בדילוגים. כל אחד מבני המשפחה בוחר כרטיס ומבצע את התרגיל שנפל בחלקו.

אם יש לכם כלב - צאו איתו יחד כמשפחה

מחקר חדש מאוניברסיטת צפון אמריקה, שעסק בהשמנת יתר, הראה כי בעלי כלבים שרצו להוריד במשקל הצליחו ליהנות מהתהליך ולשמור על תוצאותיו יותר מאשר מי שאינם מגדלים כלב. אם אין לכם כלב - אמצו אחד ובמהרה. אמנם הילדים הצעירים לא יכולים ללכת לטיול לבד עם הכלב, אבל אם תתחייבו לעשות זאת לפחות פעם אחת ביום יחד, נניח אחרי ארוחת הערב, הדבר יגרום לכם, הורים וילדים כאחד, לנוע ולהפעיל את גופכם ממש יום יום, לא משנה מה מזג האוויר ועד כמה אתם נמרצים או עייפים.

מסיבת ריקודים בסלון

שימו מוזיקה קצבית לפי בחירתכם - מזרחית, דיסקו, פאנק או שירי ילדים - ותתחילו לרקוד יחד. חצי שעת ריקוד מדי ערב או אחר הצהריים תכניס את כולכם לכושר מעולה ותהווה הזדמנות נהדרת לתרגול סיבולת לב-ריאה עם הרבה הנאה וצחוק.

בנוסף, תמיד כדאי להכניס פעילות גופנית לפעולות שגרתיות אחרות. למשל - במקום לשבת בעגלת הסופר בקשו מהילדים ללכת לצידכם ולדחוף את העגלה, עלו במדרגות במקום במדרגות נעות או במעלית בכל הזדמנות אפשרית, כשאפשר לכו ברגל לגן הילדים ולבית הספר במקום לנסוע אליהם, וכדומה.