איך לטפח כושר וסיבולת לב-ריאה אצל ילדים?

חשוב שלילדים יהיה כושר גופני מספיק בכדי לאפשר להם לבצע כל פעילות שהם עושים באופם מיטבי. כושר, או מה שמכונה סיבולת לב-ריאה, הוא השומר על הילדים שלא יתעייפו מדי בזמן פעילות ומשאיר אותם בריאים ומרוצים יותר

1302 23/05/2018 הוסף למועדפים
כושר עשוי לספק לילדיכם אפשרות לחיות חיים בריאים ופעילים יותר.

הורים יכולים לעזור לילדים שלהם להגדיל את כושרם הגופני, בכדי שהקטנים יוכלו לעמוד ביעדים, לשמור על משקל תקין ולטפח מראה בריא וחטוב. בכלל, כושר עשוי לספק לילדיכם אפשרות לחיות חיים בריאים ופעילים יותר.

לפניכם כמה מהלכים שיעזרו לכם להכניס את הילדים לכושר:

שלב 1

דאגו לספק לילדים תזונה מאוזנת ולעודד אותם לעשות בחירות במזון מזין. אכילה טובה יכולה לעזור לשפר את סיבולת הלב-ריאה של הילד. האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים ממליצה לילדים לאכול דגנים מלאים, מוצרי חלב דלי שומן (אפשר גם ממקורות מהצומח), הרבה פירות וירקות טריים וחלבון רזה. הציעו לילדיכם מזון שיכול לעזור לשפר את כושרם הגופני, כגון בננות, ענבים אדומים, פחמימות מורכבות, ומזונות עשירים בברזל. הוו אתם בעצמכם מודל לסוג ההתנהגות התזונתית שאתם רוצים שהילדים שלכם יפתחו, למשל - הקפידו על מספר ארוחות מסודרות ביום, הפחיתו חטיפים ומתוקים כמובן הימנעו ממשקאות מוגזים מומתקים.

שלב 2

סלקו מהתזונה של הילדים שלכם אוכל מזיק. פשוט אל תקנו מזונות עתירי קלוריות ריקות שאין להם שום יתרונות תזונתיים, למשל, צ'יפס, קולה, ממתקים, בורקסים וג'אנק פוד כמו נקניקיות, המבורגרים, שווארמות ויתר מאכלי רחוב.

שלב 3

למדו אותם לשתות הרבה מים בכל זמן נתון והרגילו אותם ללכת לכל מקום עם בקבוק מים צמוד.

שלב 4

גרמו לילדים לקום מהספה ועזור להם להיות פעילים יותר. בעידן הנוכחי, שבו יותר ויותר ילדים הופכים לבעלי בעיה של עודף משקל, ללא עזרתכם ועידוד להפחתת צריכת הקלוריות והוספת פעילות פיזית, 80 אחוזים מהם יישארו בעלי עודף משקל גם בבגרותם. עליכם לשדר לילדים מצב חדש שבו לעשות כושר הופך לחלק מחיי היומיום. חוקרים טוענים כי שגרת החיים שנלמדת במהלך הילדות צפויה להישאר עם האדם גם כשהוא הופך למבוגר.

שלב 5

מצאו פעילות ספורטיבית מהנה שהילדים שלכם יאהב - היא יכולה להיות כרוכה משחק בקבוצת ספורט, כגון כדורגל או כדורסל, בספורט ליחידנים, כמו טניס או פינג פונג, בחוג לאומנויות לחימה או התעמלות, או אפילו נניח בגלישת גלים או רוח, כמובן שעל הבחירה להיות בהתאם לגילאי הילדים. לכן עם הילדים שלכם לפעילויות שלהם ועודדו אותם מהצד.

שלב 6

תמכו בהם לאורך הדרך הספורטיבית שלהם, למשל על ידי מתן הזדמנויות לאימון יחד איתכם בסופי השבוע.

עזרו להם לשפר את מצב הכושר שלהם בעבור הפעילויות הנבחרות שלהם על ידי ביצוע אימוני משפרי סיבולת לב-ריאה יחד איתם, למשל באמצעות שחייה, הליכה או ריצה. ילדים יכולים גם ליהנות מאימון כוח כלשהו וניתן לעשות אימונים שכאלו יחד בבית או בגינות הכושר הרבות שזמינות כיום במרבית הערים. למדו אותם איך לעשות שכיבות סמיכה או כפיפות בטן, לקפוץ בחבל ולרכב על אופניים. כמו כן למדו אותם אימון גמישות, אשר מורכב ממתיחות לפני ואחרי פעילויות לצורך חימום הגוף וקירורו. אם אינכם מכירים את סוגי התרגילים תמיד תוכלו להתאמן יחד מול סרטוני כושר מיוטיוב.

שלב 7

הגבילו את משך הזמן שהילדים שלכם רשאים להשתמש במכשירים אלקטרוניים. הזמן שבו ניתן לבלות מול מסכים צריך להיות מוגבל לפחות משעתיים ביום, כך על פי האקדמיה האמריקנית לרפואת ילדים. אם הילדים טוענים שהם משועממים - עודדו אותם לעסוק בספורט.