ממתקים בריאים לימי הולדת לילדים

טיפים מעולים ומקוריים ליומולדת בלי ממתקים

1467 01/01/2018 הוסף למועדפים
ההגשה היא הגימיק שיהפוך את המסיבה הזו מ"מסיבה בלי ממתקים" לאחת המסיבות הטעימות והמהנות ביותר שהילדים פגשו.

יומולדת בלי ממתקים יכול דווקא להיות אירוע מהנה ומקורי במיוחד. הדרך הטובה ביותר היא לא להצהיר שזה "יומולדת בלי ממתקים", אלא לתת לילדים לחקור את הסביבה בעצמם. ההגשה היא הגימיק שיהפוך את המסיבה הזו מ"מסיבה בלי ממתקים" לאחת המסיבות הטעימות והמהנות ביותר שהילדים פגשו. אל תשכחו שגם הילדים כבר התרגלו לשתייה מתוקה וחטיפים קבועים במסיבות, ואולי גם להם מתחשק משהו חדש. לכן אולי הגשה מיוחדת של מאכלים חדשים, תהפוך את היומולדת לאירוע מעניין הרבה יותר.

 

אז הרי לפניכם אופציות טעימות ומרשימות למסיבת יומולדת בריאה עבור הילדים:

  • שייק פירות – להכין עמדה עם פירות חתוכים, קרח ובלנדר, ולעמוד בעמדה הזו ולהכין פרישייקים באופן שוטף לילדים. כל פעם מוסיפים עוד פירות וקרח לבלנדר, טוחנים ומוזגים לילדים שצופים בהתלהבות בתהליך.

  • שיפודי פירות או ירקות – שיטה מוכרת אבל טובה בכל פעם – להכין שיפודים קטנים של פירות או של ירקות. אפשר להכין צלחת אחת של שיפודי ירקות עם עגבניות שרי, פרוסות גזר, גמבה ומלפפון, וכדומה; וצלחת נוספת של שיפודי פירות עם ענבים, פלחי תפוח או קלמנטינה, אפרסק ועוד. כדי ליצור מראה מושך יותר כדאי לנעוץ את השיפודים במשטח כלשהו כדי שיעדו, או לצרור אותם בתוך כלי, כך שיראו כמו זר פרחים אכיל.

  • קלחי תירס – לשים חצי שעה מראש קלחי תירס במים רותחים, ולהוציא לילדים כשהם מוכנים. הילדים יהנו מהתירס וירגישו כמו בפסטיבל שבו אוכלים תירס חם.

  • פירות וירקות בצורות - יש כיום חותכנים מיוחדים שמאפשרים לחתוך פירות וירקות לפרוסות בצורת כוכב או לב, וליצור חוויה צבעונית ומעניינת במיוחד מפירות וירקות. את הפרוסות החתוכות בצורות אפשר לסדר על צלחת, או אפילו בצלחות נפרדות לפי סוג הצורה, כדי להפוך את בחירת הצורה לכיפית יותר.

  • חליטות פירות – המשקאות המוגזים או הממותקים עמוסים בכמויות עצומות של סוכר, ולכן כדאי להחליף גם אותם באלטרנטיבה אחרת. במקום מיץ וקולה אפשר להכין קנקנים עם חליטות פירות צבעוניות שונות כמו פטל, ענבים, היביסקוס, ולהמתיק מעט לפי הצורך. הילדים יתלהבו מהשתייה הצבעונית לבחירה, ואפילו לא ישימו לב שהשתייה לא מתוקה כל כך.

  • אופציות משביעות ובריאות – מכיוון שילדים רגילים להתמלא במסיבות עם במבות ושאר פחמימות, כדאי להגיש להם גם אופציה משביעה יותר מפירות וירקות כדי שלא יחזרו מורעבים מהמסיבה. לשם כך אפשר להכין טוסטונים קטנים מלחם מלא, עם כל מיני ממרחים טעימים ובריאים: ממרח אבוקדו, ביצה קשה חתוכה, חומוס או טחינה, ועוד.

  • פירות יבשים – את מקום הממתקים יכולים תמיד לתפוס פירות יבשים שונים, שמספקים את תחושת המתוק שילדים אוהבים, אבל לא מזיקים כמו סוכר לבן. למרות שמדובר בפירות, הגרסה היבשה עדיין מתוקה מאו, וכאי להגביל את הכמות, ולחלק אותם לקראת הסוף.